Rabu, 23 Mac 2011

x sabar aku nak layan cerita ni

oi tenggok dia punya snopsis pun dah rasa seram x sabar rasa nak view jalan cereta dia hahahahahahaaaaaaaaaaa lllllllllllllaaaaaaaaaaaaaaaayyyyyyyyyyyyyaaaaaaaaannnnnn

video

melepakkan diri

x tau nak cerita apa,,sbb minggu lepas x ada program yg menarik melainkan salah pergi kenduri,,,semuanya gara-gara bos ku yg tersayang hahahahahaa,,,bila dikenang kembali kelakar pun ada sakit hati pun ada ye la,,,aku ni yg x tau kat mana tempat kenduri tu pun pergila,,,tapi dalam hati rasa macam curiga sblm masuk kat tempat kenduri tu aku pun tanyala kat RELA yg jaga
me:kak kat sini ini je kenduri
Rela:ye dik ini je
aku dengan muka bangga terus masuk and makan,,part ni yg aku rasa pelik kenapa tuan rumah tu aku x kenal,,aku pun terus call my boos,,call banyak kali x angkat,,ahh lantakla salam tuan umah and chow,,pastu dia boleh kata salah umah,,,ya allah malunya dahla hujan habis baju ni jadi kotor boleh pulak kata salah umah adoi...

p/s:moralnya lain kali bila orng hantar surat tu baca and remind x la jadi pisang berbuah 2 kali

and hari ahad pulak aku g umah kawan kat sentul tapi kantoi ngan abah yg aku pergi kl so dia pun dgn selamba ajak aku balik umah...baru malam tu aku cadang nak lepak kat cheras pastu nak pergi danau,,,terpaksala dok melangut kat NZR pape pun i tabik kat abah,,walaupun aku ni hanya pangkat anak buah tapi dia layan aku dari kecik sampai besar sama je,,apa yg aku nak mesti abah tolong dapatkan...sbb tu aku sayang abah ni lebih dari pak cik2 aku yg lain..time abah pergi kerja aku masih tdo x sempat jumpa abah pukul 1.0 aku pun siap2la pergi sentul kat umah x ada sapa2 terpaksala aku menggunakan perkhidmatan awam,,,dan hari isnin dengan rasminya saya cuti,,,hahahhaaaa buat macam syarikat sendiri pulak,,,,,,,sebelum balik kg aku lepak kat kg baru with kak efa ngan mammy sempatla snap 2,3 pic,,,



kak efa.mammy,kak rosv


kak efa,mammy,and me..


me and kak efa



kak efa ni kawan kepada mammy,,,and mammy tu adalah mak angkat saya,,dan saya adalah saya hahhahahhaaa,,,,,

p/s:kak efa ni ok orng nya ada pendirian,,and ayat dia yg buat saya merenung kembali "bila mulut kita x sama dengan hati maka sifat kita akan melencong"...

Khamis, 17 Mac 2011

7 golongan yg dilindungi oleh allah

Rasulullah saw bersabda: ” Tujuh orang yang akan dilindungi Allah dalam naungan-Nya yaitu: Imam (pemimpin) yang adil; pemuda yang tumbuh dewasa dalam beribadah pada Allah; orang yang hatinya selalu terikat pada masjid; dua orang yang saling mencintai karena Allah, berkumpul karena Allah dan berpisah karena Allah pula; seorang lelaki yang dirayu oleh seorang wanita yang mempunyai kedudukan dan kecantikan tetapi ia menolaknya seraya berkata ‘Aku takut kepada Allah’; orang yang bersedekah sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diperbuat oleh tangan kanannya; dan seorang yang berdzikir kepada Allah sendirian lalu menitikkan airmatanya.” (HR. Bukhari Muslim)

  1. Imam (pemimpin) yang adil Dalam ajaran Islam, seorang imam atau pemimpin haruslah berlaku adil, karena segala hal yang menjadi tanggungjawabnya akan dipertanyakan kembali di akhirat kelak. Maka bergembiralah bagi pemimpin yang dapat berlaku adil, karena akan mendapatkan naungan di sisi Allah swt di akhirat nanti. Pemimpin yang dimaksud tidak hanya pemimpin sebuah negara ataupun penguasa suatu tempat, namun termasuk pula seorang suami yang memimpin isteri dan anak-anaknya dalam sebuah keluarga.
  2. Pemuda tumbuh dewasa dalam beribadah pada Allah swt Allah juga menjanjikan naungan atau lindungan di akhirat kepada pemuda yang senantiasa hidup dalam ibadah kepada Allah swt. Ibadah yang dilakukan tersebut dilakukan semata-mata karena Allah swt, seakan-akan Allah melihat segala perbuatan dan amal ibadahnya itu.
  3. Orang yang hatinya selalu terikat pada masjid Masjid adalah rumah Allah swt. Naungan Ilahi akan selalu ada di akhirat nanti bagi orang yang senantiasa rindu untuk beribadah di masjid dan merasa betah berada di dalamnya. Setiap waktu, ia selalu menunggu-nunggu tiba saatnya untuk datang ke masjid untuk sholat wajib maupun sunnah, sholat berjamaah, mengaji, mendengarkan ceramah, dan sebagainya.
  4. Dua orang yang saling mencintai karena Allah swt, berkumpul karena Allah dan berpisah karena Allah pula Dua orang yang saling mencintai karena Allah akan mendapatkan lindungan dari Allah swt di akhirat nanti, dan Allah swt akan mengizinkan kedua orang tersebut untuk masuk ke dalam syurga-Nya. Diriwayatkan oleh Imam Muslim dalam kitab Shahih-nya dari Abu Hurairah r.a. bahwa Rasulullah saw bersabda: “Ada seorang lelaki yang ingin mengunjungi saudaranya di sebuah desa. Di dalam perjalanannya Allah SWT mengutus seorang malaikat untuk mengawasinya. Ketika lelaki itu sampai padanya, malaikat itu berkata, “Kemanakah engkau akan pergi?’ Lelaki itu menjawab, ‘Aku ingin mengunjungi saudaraku di desa ini.’ Malaikat itu bertanya lagi, ‘Apakah engkau punya kepentingan dari kenikmatan di desa ini?’ Lelaki itu menjawab, ‘Tidak, hanya saja aku mencintainya karena Allah.’ Kemudian malaikat itu berkata, ‘Sesungguhnya aku adalah utusan Allah SWT yang diutus kepadamu, bahwa Allah juga mencintaimu sebagaimana kamu mencintai-Nya.”
  5. Seorang lelaki yang dirayu oleh seorang wanita yang mempunyai kedudukan dan kecantikan tetapi ia menolaknya seraya berkata ‘Aku takut kepada Allah’ Hal tersebut merupakan salah satu ujian bagi seorang laki-laki, dimana wanita adalah ujian yang sungguh berat bagi kaum laki-laki. Seorang laki-laki yang beriman pada Allah swt takut kepada Allah dan takut kepada azab api neraka, sehingga laki-laki ini sentiasa mendapat perlindungan dari-Nya.
  6. Orang yang bersedekah sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diperbuat oleh tangan kanannya Allah swt akan memberikan perlindungan bagi orang yang suka memberi sedekah dengan ikhlas dan tidak mengharapkan balasan selain ridho Allah swt semata. Dalam bersedekah, ia tidak membesar-besarkannya, sebaliknya ia akan melakukannya secara tersembunyi dan tidak ingin diketahui orang lain.
  7. Seorang yang berdzikir kepada Allah sendirian lalu menitikkan airmatanya Berdzikir dengan hati yang tulus, ridho, dan ikhlas seorang diri, dengan perasaan takut kepada Allah hingga meneteskan airmata, sebagai tanda kecintaan kepada Allah swt, menyadari kebesaran Allah swt, serta merasa dirinya penuh dosa sehingga memohonan ampunan kepada-Nya. Allah akan membukakan pintu syurga untuk orang-orang yang seperti ini.

Selasa, 15 Mac 2011

3 rahsia lelaki yg mesti and harus tahu

3 Rahsia Lelaki yg Wanita Mesti Tau!

Gambar sekadar hiasan

1) Kenapa lelaki selalu kata nak telefon tapi takde pun?

Bila dia call maksudnya dia ambil berat; dia cintakan anda; inilah biasanya definisi cinta bagi wanita dalam hal ni.

Definisi lelaki pulak; bila aku kerja kuat dan ada pendapatan yang stabil, aku, pasangan dan keluarga aku akan hidup dengan selesa; semua ini sebab aku sayang, cinta dan ambil berat.

Kalau dia tak call pada masa yang dijanjikan, mungkin dia sibuk, terlupa atau anda boleh tuduh/kata atau rasa anda seolah-olah tak penting dalam hidup dia. Namun itu TIDAK bermakna dia tak cintakan anda!

2) Lelaki tak suka anda bersikap seperti seorang ibu.

Jangan layan lelaki macam budak kecik, jaga semua keperluan dia hingga ke perkara yang kecil-kecil. Banyak benda yang dia boleh buat sendiri dan anda boleh/perlu memberi sokongan untuknya melakukan sendiri.

Lelaki TAK perlukan seorang lagi ibu! Kalau anda bersikap seolah-olah ibu yang menjaga segalanya untuk dia, percayalah dia akan mula mencari cinta yang lain.

3) Perasaan harga diri lelaki antaranya datang dari kejayaannya dalam karier dan apa yang diusahakan.

Oleh itu, amat penting untuk anda memberikan masa, peluang dan ruang untuk dia bercakap tentang kejayaan dalam hidupnya, walaupun boring la pulak anda mendengarnya. Adanya anda sebagai seorang pendengar yang baik pada masa itu adalah satu signal yang menyatakan kepadanya bahawa; Anda adalah seorang yang mengambil berat, prihatin, seorang yang boleh berkongsi hidup bersama dirinya, seorang yang boleh diharapkan, anda seorang yang amat pengasih dan dia pasti selesa dan suka bersama anda!

SUMBER http://petuakitasemua.blogspot.com/2010/11/3-rahsia-lelaki-yang-wanita-mesti-tahu.html#ixzz1Ge5jaURF

Rabu, 9 Mac 2011

karya time bosan

hahahaaa ini bahana kerja kurang entah apa2 di buatnya,,,ok ni nak cereta rope baru myfb....saje nak menghiburkan hati yg lara..hahahha lara la sangt...ni semua hasil skodeng fb si Rahsid toinkla,
bukan apa seronok tau kawan ngan dia ni banyak gak ilmu yg dia bgtau lagi2la bab dunia kereta ni,,,hahahahaha tanya saje mesti dapat dijawabnya insallah,,,,thank,,

Air mata,bahu sahabat dalam erti sahabat

Dalam dunia ini kita tidak punya sesiapa,

kecuali diri sendiri...

tetapi… dalam kita bersendirian, kita beruntung kerana…

mempunyai seorang sahabat yang memahami kita.

Sebagaimana kita mengharapakan keikhlasan dan kejujuran

seorang sahabat, begitulah juga dia...

tetapi kita sering terlupa akan hal itu...

Cuma mengambil kira tentang harapan dan perasaan kita,

kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya,

kita tidak memberi dia peluang untuk menerangkan keadaannya,

Bagi kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri.

Kita juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti kerana kita juga ada janji yang tidak ditepati...

kita beri beribu alasan memaksa dia terima alasan kita...

waktu itu, terfikirkah kita perasaannya...?

seperti kita, dia juga tahu rasa kecewa... tetapi kita sering terlupa...

Untungnya mempunyai seorang sahabat yang sentiasa memahami...

yang selalu berada disisi pada waktu kita memerlukannya...

dia mendengar luahan perasaan kita,

segala rasa kecewa dan ketakutan kita...

harapan dan impian juga kita luahkan...

dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah.

selalunya kita terlalu asyik menceritakan tentang diri kita hingga...

kadang-kadang kita terlupa sahabat kita juga ada cerita yang ingin dikongsi bersama kita...

Pernah kah kita memberi dia peluang untuk

menceritakan tentang rasa bimbangnya, rasa takutnya?

Pernahkah kita menenangkan dia sebagaimana dia pernah menyabarkan kita...

Ikhlaskah kita mendengar tentang kejayaan dan berita gembiranya?

Mampukah kita menjadi sumber kekuatannya sepertimana dia meniup semangat setiap kali kita rasa kecewa dan menyerah kalah?

Dapatkah kita yakinkan dia yang kita boleh dipercayai, kita boleh dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah...?

Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia bersandar harapan?

Sesekali jadilah sahabat yang mendengar dari yang hanya bercerita...

Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan sahabat...

Kerana dia juga seorang manusia,

dia juga ada rasa takut, ada rasa bimbang, sedih dan kecewa,

dia juga ada kelemahan dan memerlukan seorang sahabat...

Sebagai kekuatan,

jadilah kita sahabatnya itu...

kita selalu melihat dia ketawa, tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan.

Disebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yang ingin diluahkan...

Disebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu satu kekalutan...

Kita tidak tahu...

Tetapi... jika kita cuba jadi sahabat sepertinya, mungkin kita

akan tahu...

RENUNGILAH...

HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN KERANA DISEBALIKNYA TERSIMPUL SEGALA-GALANYA....

kerana kita bukan bersahabat untuk hari ni sahaja tapi untuk selamanya...dugalah sahabat untuk mengetahui keikhlasan hatinya


Jumaat, 4 Mac 2011

saya budak kampong

tenggok pada tajuk pun tau mesti hati ni ngah touching right,,,teramatla touching x tau apa masaalah dia sampai nak cakap mcm tu,,tolong kalau tau aku ni tua dari ko hormat sikit jgn cakap main cakap je,,,rasanya aku dah x usik kamu tapi kenapa kamu perlu nak usik2 lagi...percayala cakap kawan2 kamu yg terlalu syang kat kamu...rasanya aku x adala fitnah kamu,,kalau betul aku fitnah kamu pergi buat report...tenggok sapa menag....cakap banyak pun x guna

JANGAN TERLALU BAIK,SAYA AKAN MERINDUI AWAK..

oleh Puteri Santubong pada pada 05hb Jun 2010 pukul 4.22 ptg

Malam tadi, sambil rehatkan diri sempat juga aku capai satu majalah yang baru saja aku beli. Majalah tu keluaran November 2008. Aku baca satu artikel… tiba-tiba aku tersenyum keseorangan.

Berikut antara petikan yang buatkan aku tersenyum. Aku terfikir, kenapakah aku tetiba tersenyum setelah membacanya…

“Jangan terlalu baik, saya akan merindui awak.”

“Jangan terlalu mengambil berat, saya mungkin menyukai awak.”

“Jangan jadi terlalu rapat dengan saya, saya mungkin jatuh hati dengan awak.”

“Jika seseorang yang hadir dalam hidup kamu tapi atas sebab-sebab tertentu dia terpaksa pergi.. jangan terlalu sedih. Terimalah kenyataan, sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu. Masa akan menentukan segala-galanya. Jika dia ditakdirkan bersama kamu, dia akan kembali. Kembali pada kamu.”

“Adalah lebih baik untuk berani mencintai walaupun akhirnya anda akan kecewa daripada tidak mahu mencintai kerana takut akan risiko mencintai.”

“Jangan putus asa apabila terdapat saingan dalam percintaan. Adalah lebih baik untuk anda mencubanya atau anda mungkin akan kehilangan orang yang anda sayangi selamanya.”

“Salah satu perkara yang paling indah dalam hidup ini ialah memberitahu kepada orang yang anda sayangi betapa penting dan istimewanya dia kepada anda.”

“Jika dia boleh terima anda seadanya, dan sanggup menerima kekurangan anda dan masih sanggup bersama anda dan lebih menyayangi anda, maka anda adalah orang yang paling bertuah kerana ada seseorang yang mencintai anda seadanya anda.”

“Mencintai dan dicintai perlukan keberanian. Keberanian untuk terus mengekalkan rasa cinta itu. Seterusnya diikuti perasaan keikhlasan untuk menerima orang yang dicintai seadanya…”

“Bila diri dicintai.. Dia pasti akan berusaha untuk ada…sentiasa ada bersama.”