Sabtu, 8 Jun 2013

dear diary

semenjak 2 ni memang cepat terasa,benda kecik pun nak terasa,tapi ye la kita dilahirkan dengan sifat penyabar,dan bila hati kita sering terusik dan tercuit memang lama2 iman kita semakin nipis kulit bawangla jawabnya,heheee,,mana taknya lagi-lagi bila dah nak sampai usia 3 siri ni memang terasala lagi lagi bab kahwin,,oiii sensitif mcm manala rasanya kan orang yang dah  jejak 30 siri tapi x ending single story lagikan,memang sedihla,, lagi terasa bila keluarga sendiri memperlekehkan kita,,masaalahnya bukan kita yang nak semua ni,,jodoh ajal maut rezeki ditangan allah,,kita hanya mampu mencari dan  merancang selebihnya urusan allah s.w.t.sekuat sehabat mana pun perancangan kita allah telah menjanjikan yang terbaik buat kita,,siapa kita untuk melawan takdir,aku yang empunya badan pun hanya mampu redha dan berusaha semampunya,,aku sendiri x nak jadi mcm ni,,dah jodoh aku x sampai lagi mcm mana,,memang terasala kalau orang sekeliling kita sendiri pun x memahami..tolongla hentikanla soalan-soalan yang aku sendiri pun x tau jawapannya,,
aku cukup x berkenan kalau orang tanya "sipolan tu dah kawin,ehh ko bila lagi" walaupun aku senyum tapi rasa nak bagi kaki,, x pun "kakak dia dah ada anak,dia bila lagi"wei wei aku baru 26thn 11hari aku belum puas lagi hidup single,,sumpah memang nak sangat ending single story ,nak sangat rasa hidup double story,tapi kalau belum sampai seru siapa kita untuk melawan takdir,,
memang terasala kalau darah daging sendiri join sekali,,ya!!aku tahu ko dah kahwin dah ada anak,,umur sebaya aku ko dah ada anak 1,,yang aku ni apa pun x ada,,x ada benda nak di banggakan kat aku ni..aku pun nak ubah hidup aku,nak ubah kehidupan mak abah aku,,aku x nak diorang susah lagi,,masaalahnya aku x nampak lagi rezeki memihak kat aku,,,aku pun x nak hidup mcm ni,dengan hutang keliling pinggang(hutang belajar)ikut aku memang stress sangat2,tapi mcm aku katakan tadi jodoh ajal maut rezeki semua kat tangan allah,,aku berusaha bukan duduk diam je,masaalahnya peluang belum menyebelahi aku,,,so pleasela hormat sikit keputusan aku,,sekarang ni aku just berusaha dengan sehabisnya and last sekali aku bertawakal,,,sebb segalanya telah ditentukan oleh allah,,sehebat perancangan kita hebat lagi perancangan allah..so aku redha atas ketentuan allah cuma sekarang aku kena berusaha sehabis yang mungkin,,,,perjanjian allah itu pasti,,dalam sujud ku momohon agar diberikan kekuatan dalam menepuh setiap dugaan yang mendatang,,aku pasti allah bersamaku,,amin amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan