Jumaat, 28 Januari 2011

hati tersentuh

time aku ngah bohsan2ni aku g la selongkar google,yahoo entah apala lagila tiba jari aku berminat pada 1 tajuk 7 perkara ganjil,,,dah tajuknya ganjil aku pun apa lgla khusuk membaca sehinggalah aku terbaca  sepotong ayat berbunyi :-
"Ku lihat ada pula mayat yang kukunya amat panjang, hingga membelit-belit
seluruh tubuhnya dan keluar segala isi dari tubuh badannya," sambung pemuda
itu.
Anak muda, mereka itulah golongan yang gemar memutuskan silaturrahim.
Semasa hidupnya mereka suka memulakan pertengkaran dan tidak bertegur sapa
lebih daripada 3 hari. Bukankah Rasulullah s.a.w. pernah bersabda, bahawa
sesiapa yang tidak bertegur sapa melebihi 3 hari bukanlah termasuk dalam
golongan umat baginda," jelas ahli ibadah tersebut.]

x tau kenapa aku tertarik ngan ayat ni,,aku x penahla dalam hati berniat nak memutuskan tali persaudaraan walaupun benci mcm mana pun,,tapi aku terdetik kalau aku mati esok sempat x aku nak mintak maaf kat semua orng,,sblm ni aku x adala gaduh sampai bermasam muka,,,tapi entahla musuh ada kat mana2 yg dulu sebantal pun blh jadi musuh,,tanpa sbb pun blh gaduh blh masam muka,,
dan satu lagi buat aku terfikir allah menjadikan anggota tubuh badan kita ni ada kegunaannya di akhirat,..supaya tubuh badan kita ni sihat diakhirat kita kena jaga jasmani and rohaninya,,,kuku walaupun nampak kecik tapi blh menyeksa diri
Ingatlah, sesungguhnya daripada Allah s.w.t kita datang dan kepadaNya
jualah kita akan kembali. Kita akan dipertanggungjawabkan atas setiap amal
yang kita lakukan, hatta amalan sebesar zarah.jangan bangga dengan apa yg kita ada didunia kerana hanya amalan yg kita bawa keakhirat



Tiada ulasan:

Catat Ulasan